Gyermekprogramok - Csütörtök

2019.09.26.

Gyermekprogramok

OMÉK gyermekszínpad "G" Pavilon

12:00 - 12:30

Szárnyas Sárkányok, bábelőadás

15:00 - 15:30

Szárnyas Sárkányok, mese

"Kapj rá" stand (104/A) "A" Pavilon

Gyerekfoglalkoztatás:

  • 3-12 év közötti gyermekek számára játszósarok játékokkal (társasjáték, könyvek, színezők, egyéb gyermekjátékok).

Helyszíni játék

  • Figyelemfelkeltő játék, kvíz /dietetikai témájú edukációs célú játék, kerékpörgetős kvíz).

Élménygazdaság - "G" Pavilon

Az idei OMÉK-on újdonságként a legfiatalabb korosztály megszólítására egy külön „Élménygazdaság” helyszínt hoznak létre. Az Élménygazdaság célja, hogy három korosztály, általános iskola alsó tagozat (6-10 éves korig), általános iskola felső tagozat (10-14 éves korig), középiskola (14-18 éves korig) számára élményeken keresztül bemutatni és pozitív képet alkotni a modern mezőgazdaságról, ezen belül hangsúlyosan a három kiemelt területről: földművelésről, állattenyésztésről és élelmiszer feldolgozásról. Ennek során kiemelt fontossággal bír a digitalizáció, jövőbe mutató technológiai megoldások és már gyakorlatban lévő „jó példák” bemutatása. Az Élménygazdaság 800 nm-es területen valósul majd meg. Az Élménygazdaságban többek között a következő feladatokat kell megoldani:

  • Virtuális Agro Drón Kupa, magyar fejlesztésű drón szimulátor applikáció segítségével a színpadon szervezünk az OMÉK AGRO Kalandtúra a Jövőbe” program közötti szünetekbe egy amatőr versenyt a kiállítás látogatói között, melyet a színpad hátterét alkotó Led falra vetítünk ki.
  • Agro Gasztro foglalkozások során a résztvevők megismerhetik az ipari haszonnövények, a tojás, zöldségek, fűszernövények és gyümölcsök gyakorlati felhasználását 3 aktivitáson keresztül – kenyérlepény sütés, tésztakészítés, almakompót készítés.
  • MagKÉPző, foglalkozási helyszínünkön a látogatók megismerik a különböző ipari és haszonnövények magjait és terméseit, melyekből ragasztásos technikával „magképeket” készítenek.
  • Traktor Design, hiszünk benne, hogy a funkcionális ipari eszközök is magukban hordozzák a „csinosítás” lehetőségét, másrészt az sem baj, ha a látogatók a megszokottól kicsit eltérő módon közelítenek ehhez a minden ágazatban használt „ikonikus” járműhöz. Ezért a „Traktor Park” helyszín és egy igazi traktor mellett kialakított foglalkozási helyszínen a látogatóknak azt szabjuk feladatul, hogy a mintaként kiállított traktor kontúrját ábrázoló körvonalon belül engedjék el a fantáziájukat és színezzék – designolják azt legjobb belátásuk szerint.
  • „Alma Depo” elnevezésű játékunkban a földművelés ágazat és a feldolgozás is megjelenik, hiszen a modern zöldség és gyümölcstermesztés gépesítése jövőbe mutató, jelentős feladat. Egy led TV-n kivetítve egy almaválogató-osztályozó gépet láthatunk működés közben, miközben egy számlálón azt is megfigyelhetjük, hogy mennyi alma halad át rajta.
  • Az „Állati videók” játékban a földművelés, állattenyésztés és feldolgozás ágazatot jelenítjük meg, a népszerű részletfelismerő, becslésre épülő tv-s showműsorokat „mezőgazdaságosítva”. Egy kontúrvágott „szalmabálába” installált led TV-n különböző haszonállatok, termények, feldolgozáshoz kapcsolódó folyamatok tűnnek fel. A csapatoknak hol az állatok fajtáját, hol a látható egyedszámukat kell megbecsülniük és megválaszolniuk az adott idő alatt zajló rapid bajnokságban.
  • Az egyes foglalkozásokat a táblagépeken megvalósuló „OMÉK Fotó Rally” során elvégzendő feladatokká, aktivitásokká alakítják majd.  Ennek során a csapatok elhagyják az „Élménygazdaság” szűken vett területét és a három ágazat, valamint további témák felkutatására indulnak az OMÉK egész területén, de elsősorban a G, az A, az F és a B pavilonban. Ebben nagyban segíti őket, hogy a táblagépeken pontos információkat kapnak arról, hogy melyik megtalálandó pont hol és merre található, illetve ott milyen beállításban, kompozícióban kell az adott helyszín megtalálását igazoló képet beküldeniük a táblagépek segítségével az operátornak, aki ezt értékeli, pontozza. A végeredmény egy izgalmas, az eddigiekhez képest még több hasznos információ átadásának lehetőségét rejtő megoldás, hogy minden ágazatot a saját autentikus környezetében, standján „fedeztessünk fel” a résztvevőkkel.

Öko játszótér – „D” Pavilon

Az ökojátszótéren célunk nem csak a gyermekek játékának biztosítása, hanem a környezettudatosságra való nevelés. A felállított játékok újrahasznosított, természetbarát anyagokból készülnek, mellyel felhívjuk a gyermekek figyelmet a környezeti gondokra. A gondolatébresztő, interaktív eszközök segítik a környezettudatos szemléletmód kialakulását. A gyerekek természethez fűződő kapcsolatának bensőségesebbé válását játékos módon formáló eszközök segítik. A játékok a játszva tanulást segítik és feledhetetlen élményt.

vissza